L.H ko IRAKASLEARI
ELKARRIZKETA
Maria
Luisa Manzisidor 48 urteko zumaiarrak, egoizterriaz aparte, badu neurekin
zerbait aman komunean, hain zuzen ere, berak ere magisteritza ikasketak burutu
baitzituen duela 29 urte.
Hala
eta guztiz ere, Maria Luisa arraz lehenagotik ere hasia zen bere bidea haur
munduarekin konpartitzen eta bertan muturrak sartzen, bai begirale gisa bai
udaran bi haur zainduz. Betidanik gustatu izan zaizkio haurrak eta beraiekin
denbora igarotzea, konpartitutako une bakoitzean berak zerbait irakasteaz gain
beroiengandik asko ikasten baitzuen eta uneoroko elkar ekintza horrek
ikaragarri betetzen zioela ohartu zen.
Hala,
lanbidea aukeratzeko garaia iritsi zitzaionean argi zuen etorkizunean bere
burua irakasle lanetan murgildua ikusi nahi zuela, medikuntza ikasteak ere beti zirikatu zioen arren. Bere
bokazioari zuzentzen utzi eta egun jada bere bizitzako 23 urte daramatza Maria
eta Joseko ikastetxean irakasle.
Hori
aintzat hartuz, Marialuik bere ogibidea bokazioz eta bihotzez bete beharreko
beharra dela azpimarratzen du eta hura ikasten ari den inork irakaskuntzarekiko
bokaziorik ez duela nabarituz gero, ikasketak bertan bera utzi eta etorkizuna
beste zerbaitera bideratu beharko lukeela aholkatuz. Izan ere, pertsonekin egiten da lan eta hori
deierazko egin behar da, lanbide horretan nor beraren %100 eman behar baita
egun nahiz momentu oro.
Lehenago
aipatu bezala, ogibide honek guztiz asetzen du Maria Luisa, haurrekin egiten
dituen edozein jardueretan berak ematen dienaren bikoitza edo hirukoitza
jasotzen baitu. Ikastetxearen barneko gauzez gain, pertsona bezala hamaika
alderditan sekulako aberastasuna izan duela ohartu da, hala nola, alderdi
afektiboari dagokionez. Hots, bere adin antzekoa duten gainontzeko jendearekin
konparatuz, afektibitatea garatu edo landuagoa duela konturatu da eta hau bere
haur (ikasle) izandako guztiei zor die osotasunean. Ez daki azaltzen ongi
zergatik eta zeintzuk diren horretan eragiten duten faktoreak baina behin
haurtzaroa atzean utzi eta nerabezaroan murgilduz doazen heinean muxu besarkada
eta bestearekiko hitz politak urrituz eta latzean behin zabaltzen duten kaxa
baten gordeko balituzte bezalaxe gertatzen da.
Honen aurrean, ikasgelan, afektibotasunak gure
egunerokotasunean, bizitzan duen garrantzia ikaragarriaren mezua igortzen
saiatzen da, makina bat balore gehiagoren antzera, noski.
Alabaina,
beste edozein ogibide edo egitekoren antzera irakasle izateak ere badu horren
xamurrak ez diren aldeak. Hala, berak gelan edukitzea tokatu izan zaion zenbait
haurren kasu berezitan jarri du begia, baina ez alde negatiboan, hau da,
gainontzeko ikasleen erritmoa oztopatuko duelakoan edo, baizik eta haur horrek
behar dituen baldintzak egoki bete eta era egokian zuzentzeko gai izango ote den
ez jakitean.
Gainera,
berak dionez, halako kasu gehienetan espezialisten jarraipena izan ohi dute, hala
ere, beroiekin biltzen direnetan irakaslearengandik informazioa jasotzen dute
baina haur horrekin nola jokatu edo bere garapen pertsonalean zer nola lagundu
dezaketen eta antzerako aholkurik ez dute eskuratzen, askotan norberaren
eskutan utziz egiteko guztia.
Gai
honen ariari helduz, bere eskutan dagoen guztia egiten dabil hezkuntza
inklusiboa sustatzeko leia honetan. Hain zuzen ere, guztiontzat den kalitatezko
eskola edo hezkuntzari deritzo eskola inklusiboa, hots, inolako bazterketarik
egiten ez duena. Bertan ikasle guztiak beharrezkoak dira, bakoitzaren
desberdintasunak irakaskuntza prozesua aberasten dutela azpimarratuz.
Horrez
gain, egungo hezkuntza sisteman betetzeko hutsune asko daudela usten du eta
aldaketa ugari behar dituela egoki, beharko lukeen bezala, funtzionatu dezan.
Baina gobernuek ez dute hezkuntzarekiko apustu serioa egiten, etorkizunaren
nahiz gizartearen giltza nahiz oinarri
den arren. Epe luzerako hezkuntza legea
egin eta aldaketarik gabe iraun beharko luke 10-15 urte inguru zehar martxan,
eta ez ordea gobernuen koloreen arabera urte gutxi oro aldatuz.
Bestalde,
ikastetxe guztiek baliabide egokiz hornitu beharko liratekeela ezinbestekotzat
jotzen du, ez baitu inolako baliagarritasunik gero eta ikasketa prozesu
pertsonalizatuagoak egitea baliabideak ( pertsonalak batez ere) ur geldotan darraien bitartean.
Aurreko
guztia esan da, azken gauza bat aipatu nahiko nuke amaitu baino lehen, alegia,
badirudi egun denek dakitela irakaskuntzari buruz; gurasoek, politikoek …
Irakasleak berriz horretan adituak izanik, gauza asko ez dakizkite oraindik eta
urtero formatzen jarraitzen dute, Maria Luisaren kasuan bezalaxe; 23 urte
lanean daramatzan arren ikasten jarraitzen baitu, hobetzeko bidean. Eta are
gehiago, ez zaio bururatzen mediku, kale garbitzaile, elektratresnak egiten
dituen langileari, e.a. bere lana nola burutu behar duen esatea.
Beraz
, amaitzeko oroi ezazu honako hau: hezkuntza etorkizunaren giltza da eta ondo
erabiliz gero nahi adina ate ireki ditzake.
No hay comentarios:
Publicar un comentario